четвъртък, 25 септември 2014 г.

Анализ на служението „Инкаунтер“ G-12 , Рикардо Бекерра

(Част Трета)


Истинското покаяние


В допълнение, участниците минават през това, което Кастеянос нарича "истинско покаяние." Целта на този етап се заключава в това участниците да усетят колко нечисти и нищожни са те в своите грехове. Кастеянос  учи: "Необходимо е новоповярвалият да осъзнае, че истинското покаяние означава да се чувства болката от неправедните постъпки" [34]. Освен това, в разговори с участниците в "Срещата", ние непрекъснато чувахме, че по време на урока, озаглавен "Разрушаването на проклятия" към всички участници, независимо дали са невярващи, новоповярвали или опитни вярващи са се отнасяли така, сякаш те са на едно и също ниво на духовно развитие [35]. 

Кастеянос  никъде не определя изрично какви методи следва да се използват от лидерите, за да се предизвика в участниците на "Срещата" чувство на болка за своите грехове, но организаторите често отиват твърде далеч. Например, участници на няколко "Срещи" в Централна Америка, говорят за класове за "покаяние", в които с помощта на аудиозапис е пресъздадена сцена на домашно насилие. В началото, чували малко момиченце да плаче, молейки пияния си баща да не бие майката. После се чули писъците на ужасената майка и звукът от ударите, нанесени от бащата. Двама непознати, един с друг, очевидци, които са посетили две различни "Срещи", разказали, че този запис звучал не по-малко от десет минути и е възпроизведен с оглушителен, почти непоносим звук. В тази атмосфера на изкуствено създадена истерия,  чувствата на участниците най-накрая "избухват" и те молят Господ за прошка.

Този духовна шокова терапия може да приема и други форми. На една от "Срещите" лидерът взел сърцето на някои голямо животно и помолил всички участниците да се изредят и да прободат  това сърце с нож. Това действие се придружавало от поясненията, че ние точно така нараняваме сърцето на Исус, когато грешим. На други "Срещи" участниците показали сърце, направено от плат, което след това потопили в кофа с червена боя. След това, водещият хвърлил "сърцето" на пода и започнал да го мачка с краката си, показвайки на участниците, че те постъпват по същия начин със сърцето и кръвта на Христос всеки път, когато извършват грях. Когато водещият  тъпчел с краката си "сърцето", пръски от червената боя се разпръсквали из цялата стая, попадайки върху участниците. На друга "Среща" пък са казали на участниците да помиришат изпражнения, така че те да знаят колко много смърди техния грях пред Бога. Целта на тези гротескни демонстрации - да убеди участниците, че те са ужасни грешници, отчаяно нуждаещи се от Божията прошка.

На някои "Срещи"участниците изгарят своите „списъци на греховете“ в събота вечер, когато те вземат" твърдото решение да живеят в пълно подчинение на Исус Христос "[36]. На други "Срещи" всички "списъци на греховете" (с имената на участниците) се предават на ръководителите на семинара, които  приковават тези листове към дървен кръст в знак на това, че тези грехове са приковали Исус на кръста.


Вътрешно изцеление


Друг  урок, влизащ в програмата на "Срещата" се нарича "Вяра за изцеление на нашите души" и е насочен към задоволяване на потребностите на участниците във "вътрешно изцеление" (което също се нарича "изцеление на душата", "пълно изцеление" или "изцеление на спомените") [37]. Кастеянос казва:

Ето ви примери за вериги, които могат да бъдат разрушени по време на тридневната "Среща": емоционални рани, нанесени в детството от родители и връстници, травмиращи преживявания, минали греховни действия, влиянието на окултизма, проблеми в отношенията с любовници или съпрузи, проклятия, наложени от родители или други хора, имащи власт над нас "[38].

За да получи "изцеление на раните", всеки участник трябва да определи какви травмиращи събития са се случили с него в определен етап от живота му. Лидерът на "Срещата" помага на участниците да идентифицират своите вътрешни точки на болката, изброяващ травмите, които участникът може би е получил като резултат от неприемане и отхвърляне от страна на други хора. Поглеждайки назад в миналия си живот, човекът преминава по целия път от утробата на майка си до настоящия момент, а водещият в същото време изразява предположения за  възможни проблеми:

* Ти си се родил в резултат на непланирана бременност;
* Когато се родил, родителите ти са били явно разочаровани, че им се е родило  дете не от пола, който те биха искали;
* Никой не се е зарадвал на твоето раждане;
* Никой не е искал да се грижи за теб;
* Родителите са ви обичали по-малко в сравнение с другите си деца;
* Може да сте били подложени на сексуален тормоз;
* Никой никога не ти е помагал за нищо;
* Ти никога и в нищо не си постигал успех;
* Ти винаги си оценявал себе си по-ниско от другите и си страдал от ниско самочувствие.

Често участниците са помолвани да направят списък на хората, които са им причинили страдания по един от горепосочените начини. Понякога водещият използва техниката на регресия, за да се върне участника в момента, когато той е бил ранен. За това участниците са помолени да възпроизведат във въображението си (да видят с "очите на вярата"), болезненото събитие, а след това в молитва да помолят Исус, да вземе тази обида или болка върху Себе Си. По този начин, участникът "се освобождава от бремето." Помолени сте, след видяното във въображението Исус да понася върху тялото Си унижението, на което някой ви е подложил, да дадете прошка на този, който ви е наранил . За това, друг участник може да заеме мястото на вашия насилник и да приеме прошката ви.


Избор никакъв


Кастеянос учи, че всеки християнин, който иска да бъде "посветен" вярващ и да живее "плодотворен християнски живот" (това означава да помага за разширяването на неговата църква), трябва да премине през процес на "вътрешно изцеление":
["Срещата"] - това са духовни семинари, които се провеждат през уикенда. Те дават възможност на всеки новоповярвал да придобие по-близки отношения с Бога и да почувства влиянието на Светия Дух чрез освобождение и  вътрешно изцеление, за да се научи да живее плодотворен християнски живот. [39]

Дори тези лидери и пастори, които имат огромно и влиятелно служение, в душите им все още може да се крият неизцелени и болезнени рани. Ако те искат тяхното служение към Бога да принася много и дълготрайни плодове, е необходимо тези рани да бъдат излекувани. За да служат на другите, първо трябва самите те да бъдат излекувани. [40]


Демони и освобождение


Кастеянос твърди, че всички християни - включително пастори - се нуждаят от освобождение от демонични обренености, за да се посветят изцяло на работата и да гарантират числен растеж на своята общност. "Реалността е такава," - обяснява той - "че нечистите духове контролират живота на хората и възпрепятстват техния християнски растеж" [41]. От освобождение от демоничните окови се нуждаят всички, не само една шепа от някои неудачници - Кастеянос пише, че "ВСИЧКИ НИЕ СЕ НУЖДАЕМ ОТ ОСВОБОЖДЕНИЕ" [42], и че дори Исус изгонвал демони от Своите ученици [43].

Смята се, че от своите предци човек наследява "наследствени проклятия" ("до третото и четвъртото поколение"). Кастеянос твърди, че вярващите трябва да бъде освободени от всякакви окултни проклятия и връзки, наследени от предците, и пояснява, че ние трябва да "изповядаме всеки грях на своите предци и да се покаем, като по този начин скъсваме всички връзки с окултното, прощаваме на другите и се отказваме от всяко проклятие" [44].

Освобождаването от тези проклятия е задължително условие за растежа на църквата:
Една от първите крачки на новоповярвалия към това да води другите към Христос и да бъде благословение за тях, се крие във факта, че той и семейството му са били освободени от всички проклятия. [45]

Служението няма да пре успява и да живее в пълнота, докато не се прекъсне проклятието, свръзващо всеки човек [46].




БЕЛЕЖКИ:

34. Ladder, стр. 116.
35 "Означава ли това, че срещите са предназначени само за новоповярвали? Не, те са за всеки. Често вярващите днес никога не са били истински утвърждавани във вярата, така както се случва в рамките на Принцип 12. Това означава, че много от проблемите, посочени на Срещата, все още остават нерешени в живота им. За съжаление, през годините те носят болката и оковите на демоничните проклятия и все още се нуждаят от освобождение в някои области на своя живот“ (What Is Encounter?).
36. Ladder, стр. 112.
37 Вътрешно изцеление (или "изцеление на спомените") - популярен, но и много спорен подход за консултиране, основан на убеждението, че повечето от настоящите проблеми на човека се коренят в подтиснати болезнени преживявания.
38. Dream, стр. 126.
39 Пак там, стр. 125.
40 Пак там, стр. 122-23.
41 Пак там, стр. 125.
42. Cesar Castellanos, Encuentro # 2 (Богота: Editorial Vilit, 1998), стр. 52.
43 Пак там, стр. 48.
44 Пак там, стр. 86.
45. Suena, стр. 109.

46. ​​ Dream, стр. 131.


Автор:  Ricardo Becerra, директор на CAI в Латинска Америка

Превод от руски: Галина Христова

Източник :  Център за апологетични изследвания 


Няма коментари:

Публикуване на коментар