неделя, 14 септември 2014 г.

Кой е Бени Хин?, Александър Зайбел

Бени (Бенедикт) Хин е роден на 3-ти декември, 1952 в Яфа, син на палестино-арабски родители, които са израстнали в Палестина. Те са били членове на гръцката православна църква. Доказано е, че претенцията на Бени, че баща му е бил кмет на Яфа, е невярна. Хин е пастор на Християнски център Орландо във Флорида. Той основава тази църква през март 1983 г., която днес се очаква да има седмична посещаемост от над 10 000 души. През 1994 г. той кандидатства за членство в Асамблеи на Бога, най-голямата Петдесятна деноминация в Америка. След известни дебати, той бе приет. Тогава той тихо се оттегля от това общение, по собствено решение, през 1996 и оттогава до сега не е отговорен пред никого.

Той се счита за най-известния т.в. изцеряващ евангелизатор днес и си е спечелил прякора “Човек на Чудото“. Историята на живота му е препълнена от свръхестествени преживявания. Сред тези преживявания са свързани и следните: На 11 годишна възраст посещение от Исус, сънища, видения, ангелски появявания, личен разговор със Святия Дух, преживявания извън тялото, които завършват с духовни битки с ангели.

Той си противоречи, като дава три различни времеви рамки за неговото предполагаемо спасение (новорождение). По време на семейно молитвено с хваление , той заявява: „Аз бях спасен в Израел през 1968, но през 1983 по време на послание в Сейнт Луиз, той казва: „ Бях в Канада, когато бях новороден точно след 1968. И все пак, в „Добро утро, Святи Душе“ той казва, че е бил новороден през 1972, по време на последната си година в гимназията. Но той отпада преди последната си година. Кога е бил спасен той?“

Всеки може често да види как фантазията и реалността са смесени в неговия живот. Три жени, по интересен начин, всичките разведени, му влияят, и трите, пряко или непряко върху неговото духовно развитие. На първо място сред тях е Мария Удуърт - Етер (1844-1924), която често е ходила в транс часове без прекъсване. Била е наричана „Транс-евангелизатор” или „вуду-жрица“, тъй като тя е била обвинена във връзването да хипнотизира публиката си. Тя е имала решаващо влияние върху делото на Ейми Макферсън. Курт Хутен написва следното за Ейми Симпъл Макферсън (1890-1944), основател на бързо разразстващата се International Church of the Four Square Gospel : „Нищо чудно, че нейните последователи се разрастват бързо и са й сляпо посветени. Дори различните любовни афери – втори и след това трети брак, които биват бързо разбити, няколко минаващи дела, заедно със „семейни вражди, съдебни дела, претендиране заотвличане, “ и т.н. - не биха могли да я разсеят или обезспокоят. Самата Ейми описва своите любовни афери и божествени водителства в поредица от статии, които се появяват във високо абонаментен ежедневен вестник“.

В една проповед на 7 Април, 1991 година, Бени Хин разкрива, че той посещава от време на време гроба на на най-известната американска петдесятна жена на вяра и изцерител, Ейми Макферсън. Там той получавал специално изпълване със сила. Цитирайки Хин: „ Аз почувствах страшно помазание...Аз се тресях целия...треперейки под силата на Бог. „Скъпи, Боже“, казах, „Аз чувствам помазанието“ ... „Аз вярвам, че помазанието се беше задържало над тялото на Ейми.“

И все пак той за първи път получава „сила“ през 1973 по време на изцелителна служба на Кетрин Кулман (1907-1976), жената която през целия си живот е отричала да има брак с разведения петдесятен проповедник Бъроуз Уолтрип. Тя е била най-влиятелната фигура в живота му и той се смята за администратор на волята й. Той също посещава нейния гроб редовно. Тези три жени са ключовите персонажи за въвеждането му в така нареченият феномен „почивка или мъртъв в Духа“ в Християнските църкви, който става особено популярен чрез „Благословението от Торонто“.

Очарованието на Хин от Кетрин Кулман отива толкова далеч, че той неотдавна съобщава, че са се срещнали заедно с Исус в небето по време на видение. „Аз имах среднощно видение...видях себе си да ходя в стаята и там стоеше Кетрин Кулман...И тя каза, „Следвай ме“. Това е всичко, което тя каза. Аз я последвах във втора стая. В тази втора стая стоеше Господ...Когато се събудих, когато станах, когато излязох от видението, аз целия треперех и се потях от главата до пръстите на краката.“

Бени Хин представя Доктрината за здраве и богатство и школата „Слово на вяра“. Това движение учи, че каквото и да изговориш в молитва, ще се случи. Той също така твърди, че Святият Дух може да бъде предаден чрез издишането (духането) върху хора. Той демонстрира „помазанието” си с това, че духва върху събранието, което след това то „пада на земята под силата.“ Неговите изящни изяви на платформата са смесица от хипнози, омагьосващ магнетизъм и фанатизъм. В съгласие с това, като ясно изразен резултат на неговите изяви, хората падат назад, треперят неконтролируемо и преживяват конвулсии.

По подобен начин странни са някои от неговите доктринални изявления и откровения. „Сега дами и господа, вие сте точно на земята, на която Исус беше... Както Той Е, така и аз съм, на земята... Аз не съм, чуйте ме, аз не съм част от Него, аз съм Него! Словото стана плът в мен! ... Когато моите ръце докосват някого, това е Ръката на Исус, докосваща някого!”

През Ноември 1993 Бени Хин прави една изява в Базел, Швейцария. Той изманипулирал и измамил публиката толкова зле, че харизматичният спонсор се извинил после. Рене Лийберхер, съорганизатор в Базел, съобщава: „На мен ми бе поверена отговорността на настроя вентилацията на „най-високото ниво“. Хин каза на хората, че те могат да вдигнат ръцете си. Тогава те ще почувстват движението на Святия Дух. Тогава хората вдигнаха ръцете си нагоре и почувстваха движението на вентилационната система....И все пак не се случи никакво чудо с Хин. Вместо това: изцеренията се оказаха фалшифицирани. Те не издигат, не почитат Бога, те бяха човешко дело...Трябваше да се случи нещо с един мъж, болен от рак. Хин пророкува върху него, че той ще има здраве дълги години напред. Този мъж умря два дни по-късно...Това са „великите чудеса“, които се случиха“.

Ричард Мейхю, ръководител на Магистърската Духовна Семинария в Лос Анджелис, също стига до подобни резултати в книгата си „Обещанието за изцерение“. Особено впечатляваща е частта от Андре Коле, сега сериозен християнин, който в продължение на тридесет години е работел в света на илюзията като магьосник. Неговото осъждение над изцерителя чрез вяра, въпреки че е в учтив тон, е много отрезвяваща. Такива „упълномощени апостоли“ могат да бъдат способни да лекуват функционални изменения, но не и органични заболявания. Той отговорил на Бени Хин незабавно, след като Бени Хин му обещал да му изпрати доказателствени текстове, документиращи изцеленията: „Бени, аз не искам да бъда нелюбезен, но мисля че трябва да отбележа, че за 35 години всеки християнин изцелител чрез вяра, с който съм контактувал, е правел същото обещание, което ти направи, и никога повече не съм ги чувал.“ Бени се заклева да проследи всичко това до край. До ден днешен Андре Коле все още очаква отговор.

Характерното за тези „мощни Апостоли“ е техния скъп начин на живот заедно с техния огромен интерес към парите. Лийберхер, споменат по-горе, докладва относно събиранията в Базел: „Върху пликовете имаше два Библейски стиха относно даването на милостиня...Сега хиляди пликове бяха натрупани. Някои бяха пълни с големи дарения...Те разкъсваха пликовете, отваряха и разделяха монетите от сметките. Пликовете бяха изхвърлени в кошчетата за боклук, независимо дали има или не записани върху тях молитвени нужди. Също така много лични бележки, включени там, бяха изхвърлени директно на боклука. Видях всичко това със собствените си очи, както и други очевидци. Обещанията, че някой ще се моли над всички тези нужди, не се спазиха нито за секунда. По- късно видях контейнер, стоящ отвън, в който всички тези нужди бяха стоварени. Посетителите бяха напълно измамени по този начин. Това, от което повече е заинтересован Уозмър (отговорника за кооридинирането на срещите на Бени Хин в Европа), са изключително парите”.

Бени Хин е, според библейската преценка, класически пример на лъжлив пророк. „На 31 Декември 1989 Бени казва: „Господ също ми каза...не по-късно от 94 или 95 година, че Бог ще разруши хомосексуалната общност на Америка ... чрез огън...Канада ще бъде посетена с мощно съживление, което ще започне от източното крайбрежие на Британска Колумбия...през следващите три години“. Необходимо е само едно лъжепророчество, за да направи един пророк лъжлив, а тези на Хин са легион.“

Хин е не точно щадящ със своите критици. За пример вземам неговото позорно изявление: „Той пожела Бог да му даде „картечницата на Святия Дух“ така, че да може да взриви главите на своите критици“. Признавам, че според неговите твърдения, той се е променил в някои области. Въпреки всичко, те могат единствено да бъдат в устна полза на истината. При по-късен случай този „помазаник“ казва на последователите относно неговите опоненти: “Вие ме нападнахте, вашите деца ще платят за това.“

След появата на Хин в Базел, спонсорът Маркъс Блум беше принуден да заяви: „Оттогава съм чувал от повече и повече от посетителите, че те са пропадали от тази емоционална висота в депресия и че някои се нуждаят от психиатрична помощ.“ Други дори се оплакват, че никой не ги е предупредил относно Хин.
Ние не искаме да бъдем виновни за този грях на бездействие.

Автор: Александър Сайбел

http://www.alexanderseibel.de/who_is_benny_hinn.htm

Превод: Галина Христова


Няма коментари:

Публикуване на коментар