Писмо до тези, които мразят полемиката
Скъпи приятелю!
Може би ти си един от тези, които поради стремежа си да запазят общението и единството в Църквата отхвърлят всичко, което води към разделение. Ние знаем, че единството е библейски приоритет, защото Исус се молеше Църквата да бъде в едно, а е тъжно да се види, когато тялото Христово е разделено.
Всяка една доктрина може да стане причина за разделение, но някои от доктрините са необходими, за да се раздели християнството от езичеството. Това не са доктрините, според които човек е баптист, петдесятник, методист, или привърженик на някоя деноминация, а доктрини, които се поддържат от преимуществено число християни в продължение на две-хилядолетно съществуване на църквата.
Джеймс Стокер казва: „ Прекомерното игнориране на спорните въпроси, може да бъде показател, че църквата няма ясно разбиране и не цени истината като огромно богатство, както и, че църквата отрича същественото различие между истината и заблудата“ (Chicago, IL: Moody Bible Institute. 1971) 140.
Има истини, които си струва да се защитават. Както има и грешки, с които трябва да се борим. Нека да изложа няколко от тях:
1*. Бог сам е произвел Себе Си.
2*. Адам не е бил подчинен на Бог. Той е бил толкова божествен, колкото и Исус.
3*. В крайна сметка, всеки вярващ е Божие въплощение, по същия начин, както и Исус.
4*. Всеки свише роден човек, имащ достатъчно знание за Словото, по същия начин може да победи сатана в ада, както и Исус.
5*. Бог е искал Адам да има собствен свят, и да е сам бог в него, както и да се наслаждава на това по същия начин както Бог се наслаждава, че е Бог на планетата.
6*. Бог – това е човек със своеобразно физическо тяло, който твори чрез сила на вярата.
7*. Исус е бил сътворен от Бог чрез вяра.
8*. Откакто Бог е сътворил Адам, земята е престанала да му принадлежи, и Той не може да направи там нищо без разрешението от човека.
9*. Бог не използва страданието, за да създаде някакво благо в живота на вярващия.
Лидерите от „Движение на вяра“ учат всички от горепосочените идеи. Всеки обичащ Бога човек не трябва да приема спокойно фалшивите доктрини, които поставят под заплаха поклонението към Бога с превъзхождащото го себепоклонение.
Когато се цитират тези еретични изказвания, следва обичайна реакция. Първо, слушателите отхвърлят, че тези проповедници могат да кажат нещо подобно. Но аз съм посочил източника на всяко твърдение, цитирано в тази книга. При това тези опоненти казват, че е възможно твърденията да са извадени от контекста. В който и да е случай, повечето от цитираните от мен твърдения са толкова радикални, че никакъв възможен контекст не може да ги направи правилни. Помислете, какви думи може да сложите пред или след твърдението, така че да изглежда приемливо: „ Адам дори не е бил подчинен на Бог“, „ Аз съм Бог“, и „ Вие всички също сте такива, какъвто е и Той [Исус], какъвто е бил, или какъвто ще бъде“.
Някои протестират против използвания от нас термин *еретик* по отношение на тези учители. Но ако те не бива да бъдат наричани еретици, тогава и никой не бива да бъде наричан еретик. Не използвам този термин необмислено. Наричам ерес всяка доктрина, „която поставя под заплаха основните истини на християнството“ и доктрина, „която логически противоречи на Евангелието“. Някои от привържениците на тези учители признават, че ако тези цитати са точни, то тогава те са ерес, но въпреки това продължават да се обиждат от този термин. Как е възможно това? Защитават ли те тези хора само поради това, че последните предразполагат към доверие, отстоявайки няколко положителни идеи? Биха ли отишли при известен лекар, който може да помогне на мнозина, но който също така е убил и неколцина от пациентите си?
Има хора, които считат, че аз трябва само да преподавам истината и да не наричам с имена тези, които водят към заблуда. Такъв подход не би предупредил последователите на „Движение на вяра“, защото мнозина от тях са забравливи по отношение на основните въпроси. Една от студентките от библейския колеж ми каза, че в продължение на много години е слушала тяхни предавания, но никога не е чувала, че те говорят тези ереси. Още един студент, който е посещавал същата църква, както и девойката, каза, че практически неговият пастор е проповядвал в църква същите доктрини, както и ние. Но все пак, Майлс Монро е проповядвал в църквата си, че Адам е бил сътворен със същата духовна същност, както и Бог, имайки предвид, че Адам е също така божествен, както Исус. Този проповедник каза, че ние не трябва да проповядваме за кръста, или за новорождението, защото това не е Благовестието. Двамата студенти чуха проповедта в тяхната църква. Но, защо не ги очудиха тези твърдения?
Попадайки под въздействието на това движение, хората не подозират за неговите опасности. Затова, без да посочваме имена и без да цитираме тези, които насърчават ересите е невъзможно да защитим от опасностите на „Движение на вяра“ хората, на които служим. Павел назова конкретни хора, изопачаващи доктрината. Той каза, че словото на Именей и Филет са като „гангрена, която се разпространява“, след което писа, в какво се състои тяхната ерес /2 Тим. 2:17/ Той предупреди Тимотей да се пази от медникаря/ковача/ Александър, който много се е противил на думите на апостолите/2 Тим. 4:15/
Съществува ли достатъчна причина за риск от голяма загуба, оправдаваща замълчава-нето по тези въпроси?
В крайна сметка зло нещо ли е, разделението? Има хора, които са готови да възстанат против пасторите, на които са се доверявали дълги години, поради това, че са видели в действие „Движение на вяра“. Хората настояват, че църквата им трябва да подражава на това, което те са видяли, без обаче да знаят за основните доктрини на този култ.
Разделението е неизбежно, защото лидерите на „Движение на вяра“ са настроени да разделят и да завладяват. В книгата си, аз се отнесох към тях твърде меко, в сравнение с това, което те отговарят на критиките към тях. Погледнете твърдението на К. Копланд: „Как смееш да стоиш с такава абсурдна дързост пред събранието, и да казваш, че изцелението не е тяхно? Това е ужасна ерес, и ти заслужаваш плесница за тези безбожни неща“** Други пък изрекоха смъртни проклятия над хора, които им посочиха грешките.
Разделението е целенасочен стремеж на тези, които учат на тия погрешни крайности. Те се хвалят с голямото различие между тях и обикновената църква. Постоянно призовават слушателите си да оставят своето традиционно разсъждение. Осмивайки го, те го наричат „религия“, както и това, което всъщност е доктринално установено от Църквата. Те казват, че който не ги следва в техните крайности, не живее по Библията , противи се на Святия Дух и дори го наричат богохулник.
В това движение има искрени хора, и които все още са истински християни. Вероятно ще пожелаем да поддържаме отношенията си с тях. Обаче, общението ни не може да бъде за сметка на пренебрегване на доктрините, отделящи християнството от езичеството.
Невъзможно е единство с лидерите на „Движение на вяра“, тъй като те самите не го искат. Във всеки случай, това няма да бъде никакво християнско единство, защото движението е култ.
Църквата съществува за да благовества, да наставлява хората в християнски живот и да ги обучава в служението им. Без доктринално основание, тази дейност не може да бъде направена, а доктриналното основание не може да бъде установено без коригиране на „популярните“ грешки.
Не следва да обичаме полемиката, но ако обичаме Бога, трябва да обичаме истината. Ако изповядваш, че обичаш Бога и си християнин, аз те призовавам, като брат в Христа, вземи страната на тия, които се придържат към общоприетите истини, а не към тия, които им се надсмиват. Критикувай не тези, които защитават истината, а тези, които я изкривяват.
Конфликтът не е поради калвинистка или харизматична доктрина. Не е дебат, касаещ деноминацията на човека - баптист, петдесятен или методист. Конфликтът е между християнството и езичеството. Призовавам те като вярващ: бъди заедно с християните!
С уважение, Стивън Гибсън
** - "The Incarnation." (Fort Worth, TX: Kenneth Copeland
Ministries, 1985). audiotape #01-0402
1* - Чарлз Капс, Authority in Three Worlds (Tulsa. OK: Harrison House, 1982). 16
2* - Кенет Копланд, "Following the Faith of Abraham." side 1
3* - Кенет Хегин, "The Incarnation". The World of Failh * 13. 12 (December 1980). 14
4* - Кенет Копланд, "Substitutionand Identification" (Kenneth Copeland Minlsihes. 1989), tape #00-0202, side 2.
5* - Бени Хин, "Praise the Lord" program on TBN (26 December 1991).
6* - Кенет Копланд, "Spirit, Soul, and Body I" (Fort Worth, TX: Kenneth Copeland Ministries, 1985). audiotape #01-0601, side 1.
7* - Кенет Копланд, "What Happened from the Сross to the Throne."
8* - Кенет Копланд. Image of God in You !!! (Fort Worth. TX: Kenneth Copeland Ministries, 1989). audiotape #01-1403, side 1.
9* - Кенет Хегин, "Healing, the Father's Provision." Word of Faith (August 1977), 9
9* - Кенет Копланд, Welcome to the Family (Fort Worth. TX: Kenneth Copeland Ministries, 1979). 25
Източник: http://www.eresi.net/
1* - Чарлз Капс, Authority in Three Worlds (Tulsa. OK: Harrison House, 1982). 16
2* - Кенет Копланд, "Following the Faith of Abraham." side 1
3* - Кенет Хегин, "The Incarnation". The World of Failh * 13. 12 (December 1980). 14
4* - Кенет Копланд, "Substitutionand Identification" (Kenneth Copeland Minlsihes. 1989), tape #00-0202, side 2.
5* - Бени Хин, "Praise the Lord" program on TBN (26 December 1991).
6* - Кенет Копланд, "Spirit, Soul, and Body I" (Fort Worth, TX: Kenneth Copeland Ministries, 1985). audiotape #01-0601, side 1.
7* - Кенет Копланд, "What Happened from the Сross to the Throne."
8* - Кенет Копланд. Image of God in You !!! (Fort Worth. TX: Kenneth Copeland Ministries, 1989). audiotape #01-1403, side 1.
9* - Кенет Хегин, "Healing, the Father's Provision." Word of Faith (August 1977), 9
9* - Кенет Копланд, Welcome to the Family (Fort Worth. TX: Kenneth Copeland Ministries, 1979). 25
Източник: http://www.eresi.net/
Превод: Татяна Иванова
Няма коментари:
Публикуване на коментар