четвъртък, 19 февруари 2015 г.

Сравнение на спиритизма с харизматично петдесятния духовен опит , Александър Зайбел

       Сравнение на спиритизма с харизматично петдесятния духовен опит




След направените сравнения , Стегал и Хардууд установиха следното:

По надолу са показани няколко паралела между така нареченото Кръщение в Духа на петдесятното движение, и проявленията на така наречените „зли духове" , показани от спиритистки медиуми:

1. Цитат от книгата „ Оригинално водачество чрез медиуми" (Genuine Mediumship)
При въвеждане в транс ръцете и тялото могат така да се мятат и треперят, сякаш са изложени на поредица от токови удари. (с.237)
Когато дойде силата на духа, се забелязват  особени гърчове, удари и треперене на ръцете и раменете, а понякога и на цялото тяло. (с. 230)

Цитирам  петдесятен вестник Bridal Call, Juli 1920, стр.18:
„ Изведнъж раменете ми започнаха да треперят, отначало бавно, после по-силно, докато цялото ми тяло започна да се тресе под въздействието на тази сила".
„ В неделя на 16 май, бях кръстена със Святия Дух в една молитвена зала.  Като буреносен прилив  Святия Дух се вля в мен, сякаш искаше да разкъса тялото ми на парчета"



2. При спиритизма изтръпването се усеща като при токов удар. От същата книга (Genuine Mediumship):

„При действието на този дух (или демон ) ,  по раменете и ръцете се усеща особено изтръпване, парене, щипане и боцкане, подобно при леко убождане с игла, все едно забавен електрически удар е минал през мен" (с. 239).

Е.В. Лиич Балтимор пише в Bridal Call, август 1920 „ Святия Дух ме сграбчи и това което изпитах е почти неописуемо, но все пак ми се стори,  че държах една електрическа батерия в ръцете си и токов удар минаваше през мен от главата до петите."

3. Genuine Mediumship: „ Новият спиритист ще бъде в състояние да следва в частично или пълно съзнание това, което духът казва или върши чрез собственото му тяло или сетивните му органи. Разбира се, опитът да подтиснат странни звуци и движения, неприсъщи викове и стонове, остава  неуспешен, тъй като случващото се не е под техен контрол. "

По време на едно харизматично събрание една развълнувана зрителка телефонира на майката на приятелката си:
„ Дъщеря ти лежи на земята и кряска като маймуна!“

4. Genuine Mediumship: „ Промъкналият се дух в тялото ви, така ускорява дишането ви, че то става бързо и неравномерно.

Към това, е и едно свидетелство от петдесятните среди: „ Имах чувството, че се разпадам. Тялото ми се свлече на земята , дробовете ми се изпълваха и функционираха трудно под тази тежест."

5. Genuine Mediumship:  „ Ако започнете да говорите  като медиум, може да почувствате загуба на съзнание, подобно на припадане. Това усещане може да продължи до пълно безсъзнание, като до повторно връщане в пълно съзнание, няма да знаете това, което се случва около  вас.(с. 236).

Същият феномен важи напълно и за петдесятната практика, когато жертвите на това ужасно движение изпаднат изведнъж в транс. Тук е отчета на една петдесятна конгрегация в San Jose, Калифорния.
„ Когато отворихме вратата /на църквата/ станахме свидетели на неописуема гледка. Много бяха получили вече „ Удар от Господа", и чашата беше преляла. Горе на сцената лежаха дяконите, в коридора и между пейките жените разпоредителки и хористите, а между пейките и амвона лежеше проповедника проснат в краката на Спасителя. Всички бяха чудотворно кръстени в духа, който чрез език на хваление и поклонение говори чрез тях, език, който бе изцяло техен.“

Александър Зайбел

Няма коментари:

Публикуване на коментар