понеделник, 17 март 2014 г.

БЕЛЕЖКИ/2/, ЧАРЛЗ Х. СПЪРДЖЪН

1. Мъже, чиито попадения са точно в целта


"Колко са беззаконията ми и греховете ми? Яви ми престъплението ми и греха ми. "
Книгата на Йов 13:23

Днес искам да дам съвети на тези, които не чувстват своята гибел, но търсят покаяние. Умолявам ви, търсете такива Божии пратеници като Роланд Хил./заб. прев.: съвременник на Спърджън/
Дори онзи, който по време на негова проповед сядял на последната пейка в дъното на залата, така че проповедникът не можел да го забележи, си мислел, че Роланд Хил е имал точно него предвид и проповядвал само за него.

Забелязвам, че някои проповедници са по-способни да четат отлични лекции и да говорят за приятни неща, за да поласкаят плътския ум, вместо да проповядват Благовестието на грешниците. Нуждаем се от мъже, които не се стремят да ласкаят публиката - мъже, чиито попадения са точно в целта - издърпват лъка, поставят стрелата на тетива, и смело стрелят; които насочват смъртоносния удар право в сърцето и съвестта на хората, и причиняват дълбоки рани, откривайки тайните похоти и грехове; които не се спират на общи неща, а отделят особените, които не говорят за човечеството като цяло, а се обръщат лично към всеки отделен индивид. Не се сърдете на проповедник , ако думите му ви докосват, имайте предвид, че той изпълнява задължението си. И ако бичът попада върху вас и ви ранява, то благодарете на Бога за това и се радвайте.

Ако седя пред амвона, бих искал да имам срещу мен такъв проповедник, който да опре ножа у гърлото ми, такъв проповедник, който няма да ме щади, проповедник, който няма да ме ласкае. Работещият с душите на хората, трябва да бъде напълно открит, амвона - не е място за красиви фрази: става дума за значението на нашата вечност. Приемете този съвет и слушайте проповед, която се прицелва лично във вас.


2. Актьори с дървени мечове

Знаете ли, случвало ми се е да виждам хора, които изглеждат, като че ли мразят греха .
Но следва да погледнем внимателно към тях, за да разберем, че те са актьори с дървени мечове. Те не удрят така, че да поразят , не замахват със сила. Всичко това е просто игра, театрално представление.

Следете за това, вашият живот да не става спектакъл. Нека вашата омраза към греха бъде истинска и силна, така щото да удряте надясно-наляво, поразявайки смъртоносно чудовището.
Докато не сме родени свише, основният принцип на живота ни си остава да живеем за себе си, да намерим удоволствие за себе си и да постигнем успех за себе си.

Не може да се говори за някой човек, че е роден свише , ако основополагащият принцип на живота му е да живее за себе си. Променете принципите на човека и ще промените чувствата му, начина му на живот. Благодатта Божия може да промени човека!



Преводът на статията се публикува с разрешение на: http://zametka.org.ua/
Превод: Татяна Иванова

Няма коментари:

Публикуване на коментар