понеделник, 9 май 2016 г.

Защо „да четеш Библията си и да се молиш“ е неадекватно - Франк Виола



Защо „да четеш Библията си и да се молиш“ е неадекватно . . .
От Франк Виола


Преди да получите апоплектичен припадък, нека да Ви изясня нещо, казвайки категорично:

1. Считам, че Библията е Божието откровение, напълно достоверна, изцяло вдъхновена и напълно надеждна. Поради тази причина, аз чета Писанията редовно. Аз размишлявам върху  тях, търся Господа чрез тях, и ги изучавам. И на тези от Вас, които са чели моите нови книги, аз разяснявам Библията, позовавам се на нея, цитирам я, изучавам я, и се стремя да я покажа в истинската й светлина в тези книги.

2. Аз също съм човек на молитвата. Аз се моля всеки ден под една или друга форма. (Както съм споделял другаде, има различни видове молитва споменати в Писанието: моление, ходатайство, благодарение, общение, и т.н.) За последователят на Исус, молитвата е като дишането.

Сега стана ли Ви ясно?

Добре.

Заглавието на тази актуализация не твърди, че молитвата и четенето на Библията са безполезни.

Аз подкрепям и практикувам и двете.

Въпреки, че Писанията са критично важни, те не са на 4-тия член на Троицата. Както Лен Суит и аз твърдим в „Исус: Теография“, Библията е пътна карта и компас, който ни съпровожда към една личност, Господ Исус Христос.

Така че, "чети Библията си и се моли" е изтъркания отговор, който християните небрежно предлагат при задаването на следните трънливи въпроси:

Въпрос: „Галатяни 2:20 казва да живеем чрез Христос. Как мога да направя това, точно?
Моментален отговор: “Просто се моли и чети своята Библия.”

Въпрос: "Исус каза, че Неговите овце чуват Неговия глас. Как аз самият да чуя гласа на Господ?"
Изтъркан отговор: “Хайде сега (потупва главата на питащия). Чети си Библията и се моли.

Въпрос: “Павел казва, че Божиите деца са водени от Святия Дух. Как наистина да знам дали и кога съм воден от Духа?“
Прибързан отговор: “Глупако, това е лесно. Моли се и чети Библията си.”

Хм.

За тези критични въпроси, “чети Библията си и се моли“ е неадекватно.

Защо? Защото това не е достатъчно практично, нито точно определено.

И доказателството е в пудинга.

Всеки човек, който ми е задавал горните въпроси, се е молел (много) и е чел своята Библия (често).

По-впечатляващо е, че когато бях млад вярващ, аз имах тези много въпроси, изгарящи дупка в ризата ми. И аз имах тези въпроси, въпреки че аз се молех и четях моята Библия интензивно.

И въпреки това, когато се стигна до практическо приложение, аз не знаех нищо по тези теми.

Харесва ли ви или не, "чети си Библията и се моли" се превърна в едно празно обещание, което е оставило много вярващи разочаровани или живеещи в отричане.

Темите за слушането на Господ, следването на Святия Дух и живеенето чрез обитаващия живот на Христос са вселена за тях самите.

И истински ползотворните отговори върху това как някой да чува гласа на Господа, да следва Духа, и да живее чрез Живота на Господа, са толкова големи,  колкото голям е океана. (Така че аз не одобрявам изтърканите клиширани отговори, които християните обикновено дават на тях.)

Въпреки това, аз искам да ви оставя с малък пробив в тази Вселена, като Ви дам две практични насоки за размишление. И е по-добре да започнете практикуването в собствения Ви живот. (Има безброй повече такива практически мисли, но това e актуализация не на книга или курс, така че аз съм се придържал към само две.)

И хей, този въпрос наистина е една вселена. Аз бях в това пътуване за дълго време и аз съм все още на училище, учейки. Точно като теб.

Практична Мисъл № 1.

Мисля, че Павел може да реши част от този проблем за нас. Той пише,

Но умът, управляван от Духа е живот и мир. Римляни 8:6, NIV

Когато определяш дали Господ те води, търси усещането за живот и мир отвътре. Резултатът от Неговото говорене често ще бъде почивка, мир, тиха радост, и увереност.

И в обратния случай, всеки път, когато ние излизаме от Божията воля, ние ще имаме усещането за смърт вътре в нас. Нашият дух също ще бъде обезпокоен и неуравновесен.

Относно усещането за живот, ще има една съпътстваща сила или ентусиазъм, когато Господ ни говори. Животът е сила. Гръцката дума за ентусиазъм означава “завладян от Бог.” Тя се отнася до силна възбуда или емоция, която принуждава някой да действа.

Така че водителството на Господ е съпроводено от  живот и мир. Но то също ще бъде в съгласие с Матей 7:12 — “отнасяйте се към другите по начина, по който Вие желаете да се отнасят към Вас,” което изпълнява цялото Писание.

Практична Мисъл № 2.      

Тъй като Христос живее във Вас чрез Духа, Вие имате ново съзнание, усещане отвъд Вашето паднало човешко съзнание и усещане. В допълнение, дадени са Ви пет духовни сетива, които съответстват на физическите Ви сетива.


Превод от английски: Галина Христова
Източник:  http://frankviola.org/



Няма коментари:

Публикуване на коментар