1. Необичайни парадокси
Християнският живот е изпълнен с необичайни парадокси,
които са непонятни за човешкият разум, но разбираеми за духовният ум. Едновременно, докато божиите светии
стенейки плачат, те се и
радват с неизказана радост. Вярващият в Христа се докосва до източника на
жизненоважното удовлетворение, способно да задоволи всяка
жажда, за която копнее винаги,
подобно на жадния елен. Той пее и възпява на Господа в сърцето си, но в същото време
скърби дълбоко и ежедневно. Той често
носи болките и трудностите, но не се разделя с тях, дори и за всичкото
злато на света. Тези озадачаващи парадокси свидетелстват за това, че той
действително е благословен от Бога. Но кой някога ще стигне до извода, че
гонените и унижените са блажени, че наистина са щастливи! Следователно, истинското щастие
не само е съвместимо с различните страдания в този живот, но и се съпровожда от
тях.
2. Съвети за
младите
По правило, ние сме изложени на изкушенията на покварата в някои нейни форми и за да не попаднем в тях, е необходимо да сме постоянно бдителни. С много любов бих искал да предложа на вниманието на младите хора няколко съвета по този въпрос.
-
Бъдете
бдителни против разпуснатите и безнравствените компании. „Не се мамете. "Лошите другари покварят добрите нрави". Не
е възможно да имаш тясна комуникация с разпътен човек без опасни последствия.
-
Въздържайте
се от четенето на книги*, пълни с поквара. Те
не са по-малко вредни - в много случаи дори повече, отколкото лошите другари.
Съзнателното четене на подобни книги е доказателство, че умът и съвестта са
дълбоко покварени.
-
Стойте
далеч от всякакви непристойни и съмнителни развлечения - най-вече имам предвид** театрални забавления, където умът е отворен за всяко зло
и развратено комуникиране и неморално
възпроизвеждане.
-
Стремете
се да занимавате своя ум и да направлявате чувствата си на „невидимото и вечното“. Винаги
осъзнавайте присъствието на Този Бог, Който не търпи беззаконие. Никога не
забравяйте, че Неговото око е върху вашето сърце, и че всичко е явно и открито
пред Него. Като най-добрият ефективен метод за умъртвяване на вашите телесни
части и разпъване на плътта с всички нейни страсти и похоти, търсете това,
което е праведно пред Бога. Избягвайте младежките похоти и никога не
флиртувайте с изкушенията.
*/ ** - към момента на написване на това, авторът все още не е
бил запознат с технологичните разработки като интернет, компютърни игри, кино
индустрията, развитието на телевизията. Помислете! Ако по-рано хората са били
бдителни и придирчиви за кое е опасно и кое не, имайки предвид само книги и театър – то, колко повече ние,
живеещите във ерата на мега- технологиите и развитието на масовите развлечения,
трябва да сме предпазливи и разумни в живота си.
3. Живо слово за
мъртвите
„Добре, ще кажете вие, ако хората са
мъртви, тогава каква е ползата от проповядване на Евангелието?“ Каква е
ползата от проповеди? Ще ви кажа. Чуйте! Имало един човек, чиято ръка е била
суха, парализирана и Христос му казал: „Простри
ръката си!“ Трябвало е да направи
това, което той не е можел да прави! Христос му заповядва да направи нещо,
което било невъзможно за него. Е добре, ще кажете вие, защо тогава Христос му
заповядва да си протегне ръката? Защото божествената сила е дошла със
повелителните думи и тази божествена сила му е дала способност да направи това.
Човек сам не е в състояние да протегне ръка. Ако вие мислите, че този човек е
бил способен да протегне своята парализирана ръка чрез усилие на собствената си
воля, значи мястото ви е в приют за умопомрачени! Как може парализирана част от
тялото да се движи?
Е, аз ще ви покажа нещо повече от това. Представете си един човек , който е умрял, бива погребан и започналото да се разлага тяло вече смърдяло. Той бива положен в една пещера, когато някой идва до входа й, и казва: "Лазаре, излез вън!" И ако този Някой е бил нещо по-малко, а не Самия Бог явил се в плът, той вероятно би трябвало целия ден да стои там и да вика: "Излез вън! Излез вън!" Каква е ползата да се говори на мъртвия да излезе? Абсолютно никаква, ако разбира се, думите на Говорещия не притежават силата, която прави тези думи ефективни.
И така приятели мои, аз проповядвам на грешниците Евангелието, не защото вярвам, че грешника притежава сам от себе си някаква сила да му откликне – аз абсолютно не вярвам, че който и да е грешник сам по себе си има някаква способност за това. Но Христос каза: „ Думите, които Аз ви говорих, Дух са и Живот са“ и чрез благодатта на Бога проповядвам това Слово, защото то е Слово на Сила, Слово на Дух и Слово на Живот. Силата се намира не в грешника, а в Словото, според както на Бог Святият Дух Му е угодно да го употреби. Приятели мои, говоря това с пълно благововение: Ако Бог в Своето Слово ми заповяда да отида и проповядвам на дърветата - бих отишъл! Да, господа! Бог веднъж заповяда на един от Своите слуги да отиде и проповядва на мъртвешките кости и той отиде. Интересно, вие бихте ли отишли?
4. Аз съм нищожен!
„Ето, аз съм нищожен; какво да Ти отговоря? Турям ръката
си на устата си“ Йов 40:4
Това не го е казал Каин в момент на разкаяние, когато уби Авел, нито Юда, когато продаде Спасителя в ръцете на Неговите врагове. Това го е казал един човек, за който Бог извести: „няма подобен нему на земята, човек непорочен и правдив, който се бои от Бога и се отдалечава от злото?“ /Йов 1:8/ Под влиянието на меланхолията ли говори Йов, причинена от ужасните му страдания? Ако не, защо той говори с такова самоунижение? Ако е прав, могат ли днес християните да повторят същото?
Това не го е казал Каин в момент на разкаяние, когато уби Авел, нито Юда, когато продаде Спасителя в ръцете на Неговите врагове. Това го е казал един човек, за който Бог извести: „няма подобен нему на земята, човек непорочен и правдив, който се бои от Бога и се отдалечава от злото?“ /Йов 1:8/ Под влиянието на меланхолията ли говори Йов, причинена от ужасните му страдания? Ако не, защо той говори с такова самоунижение? Ако е прав, могат ли днес християните да повторят същото?
За да се отговори
правилно на тези въпроси, нека зададем и другия: това кога е казано? Първо, когато Йов получи
известието за сполетялите го беди? Не, защото тогава той възкликна : "Господ даде, Господ отне; да бъде
благословено Господното име" (Йов 1:21). Или когато приятелите на Йов
го съдиха и изобличаваха? Не, защото тогава той се оправда и се похвали с
добротата си. Тогава, кога Йов каза: аз съм нищожен? Това беше моментът, когато
Господ му се яви и му даде поразително откровение за Своето чудесно
съвършенство! Това беше, когато Йов стоеше във всепроникващата светлина на
непорочната Божия святост и не можа да възрази с нищо в присъствието на
Неговата могъща сила.
Когато една душа
влезе наистина в присъствието на живия Бог, самохвалството спира, красотата ни
се превръща в тление (Дан.10:8), за да извикаме: "Горко ми! Защото загинах!"(Ис.6:5). А когато Бог дава на
душата лично откровение за Своето чудесно съвършенство, човек наистина се
убеждава в своята нищета. Колкото повече преживяваме неизказаната Господна
слава, толкова по-вече затихва нашето жалко самодоволство. Именно в Божията
светлина, ние виждаме светлина. Когато Той свети в умът и сърцето ни и изважда
наяве скритото в тъмнината, чувстваме абсолютната скверност на плътското ни
естество и сме погнусени от самите себе си. Въпреки че, обикновено считаме себе
си за добри хора и че сме нещо повече, отколкото сме, но когато измерваме себе
си със святите изисквания на
Божествената природа, извикваме : "Аз
съм прах и пепел " (Бит.18:27) . Така покаянието променя мнението на
човека за самия себе си.
Оправдано ли е
днес, ако християните казват за себе си: Аз съм нищожен? Вярата не трябва да
изрича любезности, но да види всеки един от нас в светлината на истината, кои
сме по своята същност и какво правим. Това не е лицемерна мисъл, за да спечелим
с голямо смирение репутация. Нещо повече! Тези изказвания имат смисъл само ако
те не са единствено в устата ни, но и в сърцата ни, особено пред Бога, когато
идваме при Него с покаяние и изповед. Обаче, трябва да признаем, че апостол
Павел ридае пред всички за греховете си:
"Окаян аз човек!" И за тези, които се боят от Господа,
това е част от свидетелството ни, което
Бог ни е дал.
Преводът на статията се публикува с разрешение на: http://zametka.org.ua/
Преводът на статията се публикува с разрешение на: http://zametka.org.ua/
Превод: Татяна Иванова
Няма коментари:
Публикуване на коментар